God Fortsättning!

Hej på er!

Nu är julhelgen alldeles snart över. Jag har inte varit så aktiv här på bloggen under denna period, har valt att bara ligga på latsidan och ta det lugnt. Och det har varit fantastiskt skönt att bara pausa och vara!! Har hunnit med familj och vänner mer än annars. Men imorn blir det jobb och ärenden ut på stan igen, så jag tänkte passa på att skriva några ord innan dess.

Under jul var jag hemma tillsammans med min familj och kusinfamilj. Vi åt massor av julmat som sig bör och hade besök av tomten. Lite roligt då den yngsta av oss "barn" nu är 16 år! Men min farbror som är tomte är så fantastiskt rolig så det går inte att sluta med den traditionen. Det blir kvällens lilla teaterpjäs hemma hos oss. Gav ju såklart bort några stickade julklappar också: armvärmare, mössa, krage och luvhalsduk. Dock glömde jag bort att fota dessa... så jag får se till att låna tillbaka dessa och göra detta snart. Är ju roligt att spara för sin egen del så att man minns vad man gjort.. I julklapp fick jag bl.a. en symaskin (!), så nu har jag börjat skissa på idéer på saker att sy och även skrivit ned sådant som jag stickat hittills. För faktum är att man glömmer hur man gjorde efter ett tag.

Jag har ju också fått lite roliga böcker i julklapp. Utöver den som Cattis gav mig om pyssel, så fick jag en stickbok av Teresia: Knitted by me - 26 enkla recept att sticka av Catarina Dehlin, Cecilie Eslander och Jenny Brodin. Tror den finns bl.a på Designtorget. Fick av familjen romanen Det nakna hjärtat av Lisa Tucker. Den vekar vara en bra och intressant bok, som jag ska börja läsa så snart jag är klar med min nuvarande. Av mamma/mormor fick jag också två pysselböcker som är helt toppen, allt från trädgårdspyssel till att bygga sänggavlar och sy gardiner. Ska lägga upp en bild på dessa böcker senare, men min kamera strejkar lite just nu. Så det får bli till nästa blogg.



UPPDATERING MED BILD PÅ BÖCKERNA!

Här är böckerna som jag skrev om tidigare, bara en liten bild så att ni ser vad det är. Sjalen jag gör nu kommer från Stickat boken. Hoppas jag blir klar med den snart, så kan jag visa er den också!






Hoppas ni där ute haft en fantastiskt mysig jul och ett trevligt nyår!
Ha det gott!
Janna

Kommentarer
Postat av: Nina

hejsan Janna !

Vad jobbar du med? vore kul o veta!

är jätte nyfiken :)

gott nytt !

// Nina

2009-01-04 @ 21:42:57
URL: http://ninaaas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Heej! :)

Visst är det härligt att bara slappa å ta de lugnt? :) låter som du haft en mysig jul ju :)

Själv börjar skolan snart dra igång igen, just nu känns det bara allmänt segt och "deppigt", men samtidigt är jag pepp på att börja om och försöka kämpa vidare. Det är ändå bara ett halvår kvar på min skola! :O sen blir de ju gymnasium. Lite spännande men samtidigt lite läskit.. men men.

Man får ta vara på dagarna, det är ju HEEEELT SJUKT UNDERBART ute nu ju!

I någar dagar nu har jag åkt skridskor på våran sjö som är precis utanför vårat hus. Det känns helt sjukt. Värsta paradiset. På sommaren kan det vara upp till 27 grader i vattnet och på vintrarana kan man åka skridskor. (om vädret är bra)

hur underbart är inte det? dessutom bor jag en kvart ifrån GBG med buss.. känner mig smått bortskämd faktiskt. ;)

jaja, hoppas ditt 2009 blir grymt! (:

God fortsättning! kramkram

2009-01-05 @ 12:54:39
Postat av: Julia!

Jag älskar eran blogg! Och era mössor är väldigt fina, funderar på att köpa en.

Jag har bara en liiten fråga angående Danny (förlåt, men jag är ett stort fan!), är han lika varm och go och han verkar vara?

Jag var och såg han den 30 december i piteå och fick en kram av han (var väldigt glad, läs gärna min blogg om det!). Han verkar vara en snäll kille! :)

God fortsättning på den nya året!

2009-01-05 @ 15:22:24
URL: http://jjuliiak.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan:)

Va fick du av Danny i julklapp?

Kram Maria

2009-01-06 @ 11:55:52
Postat av: Dorota

Hi,

I don't understand any of words but it's ok!I just stated learn Swedish and maybe one day I'll read all your's blogg.

Puss

Dorota

2009-01-06 @ 19:18:31
Postat av: A

KUL med en symaskin. Det finns ingenting som inte går att sy, egentligen.

Jag gillar verkligen och sy.

Just nu är det nallar och dockor som gäller då det finns massor av små godingar runt mig bland kompisar och vänner.

Ja man kan sticka nallar också, har flera bra beskrivningar på detta också.

Skönt att höra att ni haft en bra jul.

Har du och D hunnit ses något eller har han bara jobbat. Hälsa honom att hans nya CD är kanon att träna till. Power wolk t.ex jätte bra med herr D i lurarna.

Kram A

2009-01-07 @ 09:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0