Hemma hos Cattis

Idag är en sån där dag då det mesta är lite trist och tråkigt. Vädret har växlat om från sol till moln, och regnet letade sig tillbaka igen. Det ligger ett tråkigt täcke över hela stan.

Men! I detta tråkiga väder har jag lyckats åstadkomma en hel del saker idag. jag gick upp inte allt för sent, ringde ett par samtal och skickade några mail som jag tänkt gjort ett tag nu, sen åkte jag iväg till Cattis. Hon är journalist och frilansar för ett par tidningar och behövde ta ett par bilder till artiklen hon skrivit. Så jag fick agera fotoobjekt för henne. Efter det smaskade vi i oss smörgåstårta som hon och henne pojkvän gjort till gårdagen, då det hölls kalas hemma hos dom eftersom Cattis nyss fyllt år. Gott var det! Vi fick även i oss en bit kladdkaka som också blivit över :)

Vi har äntligen fått ett lass garn som Teresia har beställt på nätet! Så nu blir det sticka av. Måste komma igång ännu bättre nu. Annars tar ju möss-säsongen slut innan vi hunnit få ut våra saker!

På lördag ska vi tjejer ha mysdag/kväll. Det var ett tag sen nu, så det kommer nog bli toppen. Killarna flyr fältet över helgen, så då passar vi på att ses!

Nu ska jag sätta mig i soffan med en tidning och bara njuta av att vara ledig. Precis det man ska göra en tråkig och grå dag som denna.

Ha det gott
Janna


Kommentarer
Postat av: Katja

Nice blogg!:) Hoppas ni får en riktigt bra lördag!

2008-10-17 @ 09:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0