Fredagsmys



Äntligen fredag!

Denna vecka och förra har varit rätt hårda för min del. Har jobbat näst intill heltid med ett event som ägde rum igår på Södra Teatern. Jag arbetar åt ett förlag som heter Volante just nu. Och då har det bl.a. ingått i arbetsuppgifterna att sammanställa detta event för en ny bok som släpps på förlaget. Boken heter "Nextopia- livet, lyckan och pengarna i Förväntningssamhället" av Professor Micael Dahlén. Vi har en länk till hans blogg här på vår. Det är en väldigt bra och intressant bok som handlar om att vi alltid ser till nästa grej, att vi inte kan vara nöjda i situationen som vi just nu befinner oss i, utan allting som kommer är alltid mycket bättre, mer spännande och intressant än det som hände igår och idag. Mycket läsvärd.

Dagen igår bestod av att göra i ordning allting inför eventet, och det blev stressigt i sista sekund innan alla 300 gäster anlände, men så är det ju nästan jämt. Saker tar mkt längre tid än man väntar sig. Hur som helst blev det väldigt lyckat och både arrangören, föreläsaren och gästerna verkade nöjda!

När jag väl kom hem igår kväll var jag helt slut! Jag somnade nästan på fläcken när jag kom in genom dörren. Dock hann jag sticka en liten sväng på ett pågående mössprojekt. Får fortsätta lite mer ikväll. Men skönt var det iaf att lägga sig tidigt, har blivit alldeles för långa dagar denna vecka. Så helgen får handla om att ta igen sig :)

Idag ska jag och pojkvännen ut en sväng på stan, försöka hinna träna och till kvällen blir det stek-middag hemma hos Teresia och hennes pojkvän. Hon e en riktig husmor den där Teresia :) Hon får allt kött från sin mamma (och hennes kor) som vi tidigare skrivit om här på bloggen.

Ha det gott allihop!

/Janna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0