Sova sova sova

Hej på er!

Det var ALLDELES FÖR LÄNGE sedan som jag skrev. Hemskt ledsen för det! Det är tråkigt med en blogg som sällan uppdateras. Hur som helst, orsaken är jobb. Jobb jobb jobb. Och stickande :)

Idag har jag - jobbat- , fram till två ungefär. Sen åt jag och Danny lunch i Gamla stan. Efter det gick jag hem och satt faktiskt o stickade i två timmar. Det var så skönt! Jag tittade på teve och stickade och försökte koppla bort allt annat. Har inte alls hunnit med mycket sån "kvalitets tid" de senaste veckorna. Kan verkligen rekommendera er att börja pyssla med något. Så mysigt att få göra något kreativt och med händerna. Jag har allt ifrån målat till att göra smycken tidigare, och nu blir det alltså stickningar.

Efter ett tag gick jag mig hem till Teresia. För lite middag. Men vi orkade inte laga, så vi gick iväg och åt kina mat :) Även Danny och Oscar svängde förbi för att få i sig lite. Det hela avslutades med friterad banan med glass... yummie!
Cattis anslöt och vi svängde upp till Teresia lite snabbt, för att sedan gå iväg o titta på Mattias som skulle sjunga med ett band på en bar på söder. Jag har inte hört honom så mkt tidigare när han kör sin soulgrej. Det va i alla fall riktigt bra!

Nu sitter jag o D hemma med tända ljus och en dator i varsitt knä. Mysigt... eller? Fast jag e nog lite för trött för det här egentligen. Borde sova för att orka med morgondagen ordentligt. Jag o Teresia ska bl.a. handla garn - o då gäller det att vara klar i huvudet ska ni veta! ;)

Imorn ska jag också hinna med att göra detta:

 


Det är ett helt underbart gott (och lättbakat!) bröd som jag fått recept på av min "svägerska" Sofie. Vi äter inget annat här hemma hos oss nu för tiden!

Sov gott allihopa!

/Janna

Kommentarer
Postat av: Jag vill äta bröd

Brödet såg gott ut - kan man får receptet?

2008-11-06 @ 10:40:43
Postat av: elin

Hej Janna!

Läste på Ds blogg att ni ska åka till Thailand på fredag! Guuud vad lyxigt. blir sååååå avis på er. fasiken vad skönt. vart i thailand ska ni? ska ni bo på samma hotell? har du varit där förr? mkt frågor. :) jag var där för ett halvår sedan. heeelt underbart land. människorna, maten, naturen. ALLT! :) åk och se mkt, det gjorde vi. finns så mkt att se. kan ge ett tips. åk till phiphi och öarna runt omkring. HEEELT underbart fint!

Lova att blogga därifrån och lägg upp bilder. :)

trevlig resa och hälsa mr D. Puss

2008-11-06 @ 10:49:02
Postat av: Emma

vilket smarrigt bröd det ser ut att vara. precis sånt jag vill baka, kan jag få receptet? snälla söta.

2008-11-06 @ 18:12:31
Postat av: Emma

vilket smarrigt bröd det ser ut att vara. precis sånt jag vill baka, kan jag få receptet? snälla söta.

2008-11-06 @ 18:13:49
Postat av: therese

heej janna hoppas att du och danny får det trevligt i thaildand. kommer att sakna honom massor. hälsa honom från mig. puss:)

2008-11-06 @ 19:21:31
Postat av: A

Ja vad härligt för Er med semester både du och D är ju upptagna människor så det skall väl bli härligt med lite ledighet. Passa på att rå om varandra riktigt ordentligt också.

Ha en trevlig, kärleksfylld och avkopplande resa.

A

2008-11-06 @ 21:06:50
Postat av: Jossan

Ha det bäst i Thailand, och njut riktigt ordentligt!

Kram,

Jossan

2008-11-06 @ 22:18:58
URL: http://jossanstrom.blogg.se/
Postat av: olivia

ha det så bra i Thailand:)

2008-11-06 @ 23:32:14
Postat av: Malin

hejhej :)

ni får ha det så skönt i thailand;D

ehm.. rätt så avis.. JA! :O

haha men du bruden!

det där brödet ser riktigt smarrigt ut :)

och ser att det är fler än jag som vill ha receptet så.. BJU :D haha



puss /M

2008-11-07 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0