Pysselhelg och julkalas

Hej på er!

Vilket väder! Jag tycker det är urmysigt...kanske för att jag inte behöver gå ut idag. Det snöar helt otroligt mycket här!

Jag och mamma hade det toppenbra i lördags. Vi sprang runt halva stan och letade efter blommor och pyssel. Vi köpte blommor, stenkross, glitterbollar, ljuskoppar, mossa, julgransljus och "trassel", för att sedan gå hem till mig och knåpa ihop ett antal små blomdekorationer. Tanken var från början att göra en egen adventsstake, men det blev lite mer än så.

Såhär såg det ut när allt låg utspritt på bordet i vardagsrummet:



Och såhär blev resultatet:

Har ni några julpyssel planer? Jag vill bara pyssla mer och mer.... ska nog ta en vända till Panduro längre fram för att inhandla nya saker. Kanske ska man göra sina egna julkort?

Igår var vi på Gröna Lunds Julkalas. Det var Cattis, Matte och två kompisar till dom, Maria och Josef, samt Danny och jag. Teresia skulle följt med, men det nalkande ovädret gjorde att hon behövde byta till vinerdäck på jobbbilen. Kalaset/julmarknaden var i alla fall mycket stämningsgfull och trevlig. Vi passade på att gå i Lustiga Huset och åka Popexpressen. Vi drack glögg också och träffade lite olika folk som också var inbjudna till festligheterna. Bl.a. var idolerna där, och Alice hade sin mössa på sig. Hon var väldigt fin i den, lila var helt klart hennes färg. Vi stannade dock inte så länge eftersom det började blåsa och snöa och vi frös om tårna. Men det var helt klart värt ett besök!

Hade!
Janna

Kommentarer
Postat av: Emma

Grymt fina! Du kanske skulle designa adventsstakar me? :P

Kul att läsa eran bogg med <3

Kramkram

2008-11-24 @ 12:25:49
Postat av: Stina

Ahhh du har gjort en nääästan likadan adventsstake som ja hade förra året! :D Hann inte göra nån ny tills i år dock :( För lite tid.. men kanske nästa år igen :) Kul me pyssel i alla dess formar! Panduro är en favoritbutik hos mig. Önskar ibland man hade mer pengar :/ .. Kram!

2008-11-24 @ 12:44:48
URL: http://ztiiina.blogg.se/
Postat av: olivia

va fint det blev!

ha de bra!:)

2008-11-24 @ 13:32:25
Postat av: mimmi

Åh vad fint det blev! Önskar att jag oxå kunde vara lika pysslig av mig.. :)

2008-11-24 @ 17:03:34
Postat av: katja

Så otroligt fint! Ska också förhoppningsvis pyssla ihop ngt vackert arragemang sen till jul. är ju utbilad florist. :)

2008-11-24 @ 19:54:26
Postat av: sarah

Hej Janna !

Super fina dekorationer och adventsljus dekoration du har gjort ! jag går florist utbildningen och det där var verkligen fint ! :)

Och måste bara säga att din turkosa mössa är sjukt snygg, hehe det är min favorit färg !

Ett bra och enkelt tips som jag tycker är bra är att klä in gamla och tråkiga krukor med mossa ! och sedan vira fast det med en färgad ståltråd och vips så har man en julig och annoulunda kruka ! :D

God jul i förskott, haha ;D

kram ! :)

2008-11-24 @ 21:06:42
URL: http://ssommar.blogg.se/
Postat av: A

Så fint det blev. Jag gillar också att pyssla. Gör ett jullandskap varje år på ett lågt skåp vi har här hemm. Bomull, en kyrka, små figurer och runt allt en stnmur med stenar från olika resmål. I år fylls muren på med sten från Ö-land och från Gammla LInköping. Stenar värdens ästa sovunirer, ty de är gratis.

A

2008-11-24 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0