Ny mössa och helkväll

Häj!

Sitter och letar mönster på nätet. Inte alltid det lättaste när man ungefär vet vad man vill ha. Teresia tog fram en ny mössa i ett garn som vi använt till allt möjligt tidigare. Bland annat har jag gjort ett par riktigt låååånga sockor av dom ... som iofs inte är helt klara ännu. Mössan är rosa och Teresia har tidigare lagt upp en bild på den här.. man jag kan ju alltid påminna er lite:



Det fiffiga med mössan är att den är vändbar! :) och därmed kan man använda den lite som man vill. Jag har precis gjort klar en i blått/turkost som jag ska inviga idag. Jag och Teresia hade ett litet frukost möte på ett fik på Söder imorse, för att diskutera lite idéer och ge varandra lite tips och råd. Det är verkligen tur att vi är flera, för ibland står slår man lite knut¨på sig själv. Vi kom också på en annan ny produkt, som vi ska köpa garn till och testa idag. Vi hoppas att den blir bra.

Min dröm är att sticka en kofta till mig själv. Jag tror att det ska gå bra, men har inte hittat något bra mönster som jag vill använda mig av. Jag tror egentligen inte att det är så svårt, man kan prova sig fram, men eftersom att det är rätt stor garnåtgång så kan det vara skönt att ha något att gå efter första gången.

Jag hade tänkt fota min mössa och lägga upp lite bilder från semestern, men så var batteriet i kameran slut. Så det får bli ett senare projekt.

Vad ska ni göra ikväll? För mig blir det nog en hemmakväll, har blivit väldigt hemmakär på senaste tiden. Kanske har med årstiden att göra, när julen nalkas och kylan har smugit sig på. Dessutom viskade en lite fågel i mitt öra att Danny ska vara med i Dobidoo och i Fredag hela veckan... så då finns det ju något roligt att se på teve också ;) Hittade en liten intervju med honom här också...

Nu sitter jag och väntar på att Teresia e klar hos frissan... o nu ringde hon!! Så nu måste jag gå... garn och nya projekt väntar!!!

Ha det gott allihop!
Kram
/Janna

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej! När ni beställer garn på internet, varitfrån beställer ni då?:D



Kram!

2008-11-21 @ 15:37:17
URL: http://jossanstrom.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad kul jag älsker era mössor. Men du danny ska la vara med i ramå idag också??



Kram kram

2008-11-21 @ 15:47:37
Postat av: Camilla

Låter gött, härligt med myskväll :) själv har jag varit på en tjejmiddag med tjejerna i klassen. Skit mysigt och de va verkligen längesen nu.. nu börjar ju snart gymnasium så de va skoj att träfafs bara vi för en gång skull liksom:) aja, ha en bra helg! Kraam :)

2008-11-21 @ 23:38:41
Postat av: Nina

Hoppas ni får en mysig hemma kväll !

Kram // nina

2008-11-22 @ 01:40:35
URL: http://ninaaas.blogg.se/
Postat av: ltd

heejsan. kan man beställa sån mössa av er?

2008-11-23 @ 20:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0