Måndag och trög start på veckan...

Hej på er alla!

Som ni märker så skrivs det inte lika ofta just för tillfället... Janna är ju i thailand och Cattis i skåne så det är bara lilla jag här hemma och jag hinner inte riktigt med att täcka upp för mina kära kollegor... Men jag försöker ;-)

JAg stickar så jag börjar få skavsår! Men det är ju så kul nu när man varit på syfestivalen och fått massa ny inspiration! Så snart kommer nya modeller! Och handledsvärmare är också på g! Vi funderar på att göra i samma färg och garn som det finns mössor i så det matchar eller vad tycker ni?

Just nu håller jag på med en så himla söt liten mössa till lilla Olivia som är min systerdotter. Så fort den är klar ska ni få se en bild. Och så skickade jag ner benvärmare till min mormor i fredags som bor på gotland. Och jag fick finfin kritik! Det var stickade i mohair och gråsvart ull så de var tjocka och fina och kommer nog till sin plats om den där snön vill komma någon gång. Någon mer än jag som längar lite efter den? Pulka, skidor och snöänglar! MYS!

Jag är ju som bekant en kattokig en så här kommer en bild på min kisse Loppan som har varit sjuk en lite längre tid nu med massa eksem och annat hu! Men hon hittade i varje fall till min garnlåda igår... Så söt! Och alla ni som är kattalergiker och köper våra mössor så vill jag bara säga att jag förvarar det garnet i en annan låda... Så ni vet :-) Men visst är hon söt???



Och så fick Lilla Björn fnatt och satte sig på klätterställningen... Som en lite koala!



Och lilla Juni sover sött högst upp... Hon är en väldigt trött kisse!



Och så måste jag ju bara få visa dessa. Inte sp moderiktiga kanske men ack så bäst! Köpte dessa på din sko för 100 kr förra året inför en sälenresa som inte blev av. Hittade din förra vecka är använt dom flitigt sen dess! De är underbart sköna och varma!!! Och lite söta... ;-)




Nu ska jag fara ut till min svärmor Agneta (Oscar/Gökens mamma) för att äta älgköttbullar och bada bastu med hårinpackning! Mysigt i detta trista höstväder!

Kram på er så hörs vi snart!

//Teresia


Kommentarer
Postat av: Ida

asså jag är välgigt sugfen på en sån där mössa ; ) ser så mysiga ut : P

link&p=2225501" rel="nofollow">http://fameboost.com/?l1=external&l2=profilelink&p=2225501

2008-11-10 @ 17:57:43
URL: http://iidaaw.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hejsan Teresia :)

förstår dig, men du duger gott och väl :D du är duktig tkr jag (a) långt inlägg och allt ju ;)

Men eller hur, det låter ändå mysigt. Visst jag längtar sjukt mkt utomlands till värmen, men samtidigt har jag också en längtan efter snön. Det är skit MYSIGT med jul! :D jag älskar det. (om det kommer snö) att mysa med pepparkakor och glögg är så gött;) och skiiiidor :D USCH nu längtar jag :P skulle ju dock inte vara fel att åka utomlands till värmen nu, och sen komma tillbaka till snö. (a) Men man kan ju alltid drömma ;) Här i GBG är det ju alltid såååå mkt snö med. HOOST x)

aja, vrf klaga? :) Man får chilla läget. Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka! Kraam

2008-11-10 @ 18:02:08
Postat av: Camilla

btw :D glömde skriva. Sjukt gulliga katter :) och skorna var ju riktigt coola (a) haha :D nej men seriöst :) det bästa som finnsär nog också varma och sköna skoor :D

Älskar fortfarande era mössor med :) Måste köpa någon... skoj med nya modeller!

2008-11-10 @ 18:07:18
Postat av: Jossan

Det blir nog skitsnyggt i matchande garn..

Tänkte ge mig ut på stan imorron och se om jag hittar sånt garn.. Fast först krävs det nog att jag hittar en affär som säljer sånt, är inte riktigt hajj på vart det finns nån.. Bor i Luleå:)



Kram,

Jossan

2008-11-10 @ 19:16:31
URL: http://jossanstrom.blogg.se/
Postat av: nina

hej Teresia !

jag äslskar eran blogg!

När på fredag kommer Janna,cattis & Danny hem? :)

Kramisar nina

2008-11-10 @ 20:29:25
URL: http://ninaaas.blogg.se/
Postat av: olivia

hej hej, i går köpte jag en av era mösser på tjallamalla å jag älskar den mössan den e jättemysig:)

ha de bra

2008-11-11 @ 18:30:02
Postat av: elin

Nina. jag hörde att janna och danny blir borta 2 veckor. cattis är inte i thailand med dem. tror hon o matte är nere i skåne. kram

2008-11-12 @ 18:08:20
Postat av: Emelie

Hejsan! Jag har en fråga angående er mössa. Nämligen så att jag fck en Åremössa för ett tag sedan, men nu har den börjat släppa lite i sömmen. Så jag tänkte sy om den! Till frågan, vilka stygn använder ni er av för att få den så hållbar som möjligt? Tacksam för svar!

2008-11-13 @ 11:41:37
Postat av: Cattis Cajate

Emelie!

Jag tror på att sy ihop mössan med ett lite slitstarkare garn, men självklart då i samma färg...om du inte ser det som en cool detalj att sömmen har en annan färg. Det blir bäst hållbarhet om man syr stygnen så tätt som möjligt. Hoppas det går bra! Lycka till!

Kram!

Cattis

2008-11-14 @ 22:58:59
URL: http://cajate.blogg.se/
Postat av: Jessica

jättesöta katter :D

2009-06-13 @ 18:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0