Måndagförmiddag

Hej...

har suttit och jobbat och precis skickat in lite saker som skulle vara färdiga nu innan kl 13. Ska fortsätta med annat jobb nu, men vill bara försöka hinna in och säga hej en kortis.  Det har blivit en hel del jobb på senaste tiden så jag har inte riktigt hunnit med det andra jag velat göra. Stickningen har kommit helt ur fas. Hade önskat att jag hunnit med mer, men men... o alla julklappar jag planerat att göra sedan långt tillbaka har fått läggas på is. De kanske får en stickad mössa till födelsedagen istället... kan dock vara lite opraktiskt för min syster och mamma som fyller år i maj..!

Hur som helst, en mycket bra sak har vi hunnit med att göra, och det är att det var lussebak här hemma hos mig och Danny i lördags. Kl 16 började gästerna anlända och vi hade gjort 3 satser lussebullsdeg... så vi hade lite att göra om man säger så.  Men mysig var det! Vi drack en massa flaskor glögg också (alkoholfri vill jag påpeka!). När de flesta sedan gått hem begav sig Danny och Oscar ut och köpte kinamat till mig och Teresia som låg och slappade på soffan. Kvällen avslutades med att vi såg "Dagissnuten" med Arnold Schwarzwernegger i huvudrollen :)

Här kommer några bilder från vår Luciadag:



Sebastian och Klara (min syster)



Christine och Krulle med sin söta dotter Hetty. O så lånde dom Miramis en stund också ;)


Teresia och Sofe (som jag fått brödreceptet av!)


Kompis som ej vill vara med på kort :) tillsammans med några av de typ 100 lussebullar vi gjorde!


Llivlig diskussion om våra katter som Markus ogillar...



Tänkte också bjuda på en fin liten bild från en myskväll vi tjejer hade för någon vecka sedan... Vi har inte hunnit ses så mycket på senare tid bara vi tjejer så det var kul att hinna med att uppdatera varandra om vad som händer! Och som vanligt satt vi såklart och stickade också..!






Kommentarer
Postat av: Sofia

Fina bilder o lussebullarna såg grymt goda ut. Blir så sugen på o köpa en sån där fin mössa. Jo, nästa gång får du gärna lägga ut nåra bilder på pojkvännen oxå!

2008-12-15 @ 14:53:21
Postat av: Katja

Fina bilder! :)

2008-12-15 @ 16:16:04
Postat av: Cecilia

Åh vad mysigt det såg ut!

Skulle oxå vilja ha en sån där mysig, julig dag med bak mm. Får väl bli till fjärde advent... :)

2008-12-15 @ 17:07:40
Postat av: Nina

Gud vad Mysigt !



Mysigt det såg ut hemma hos er också :)

Hoppas det blev lyckat !



God jul!

2008-12-15 @ 19:04:28
URL: http://ninaaas.blogg.se/
Postat av: kompis

din kompis vill verkligen inte vara med på bild.

vilken tönt.

men tydligen GRYM på att baka busselullar med sin vapendragare.

2008-12-15 @ 21:29:18
Postat av: A

Å visst är det underbart med kompis kalas. Brukar ofta träffas ett gäng galna töser och parta loss med bak eller matlagning eller något annat lika kreativt.

A

2008-12-18 @ 11:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0