Lördagskväll och julklappstips

Tänkte passa på att lägga upp nåra julklappstips. 2 böcker som är bra som är väldigt läsbara. Den ena köpte jag på
Pocketshop påväg till Thailand och den andra fick jag av Cattis i julklapp för några dagar sedan.. :)

Här är den första:


Boken "Livets aviga och räta" av Kate Jacobs

En bok som handlar om en ensamstående kvinna, Georgia, som bor i New York med sin 12 åriga dotter. Georgia äger butiken Walker & Dotter där ett gäng kvinnor träffas varje varje fredag. En varm roman som handlar om kvinnors vänskap, som det står på bokens baksida. Där går det även att läsa att Julia Roberts köpt filmrättigheterna till denna bok, och att hon ska spela en av huvurollera, som beräknas ha premiär 2010. Så se till att önska dig boken i julklapp, och förhoppningsvis får du snart se Roberts i en mysig film som kanske även blir hennes återkomst till vita duken.


Nästa tips är:


"Pyssel de luxe" av Josefin Ekman

En bok proppad med mysiga pysselrecept med allt ifrån korsstygn, minimuffins, egendesignade skolådor, roliga snöglobar och framför allt recept på Macarones! (se nedan)



Dessa ska jag verkligen se till att göra framöver, tillsammans med några fler av alla roliga idéer som Josefin tipsar om!
En perfekt present till någon som gillar att göra egna små saker, varför inte till mamma, syster, vännina, svägerska eller mormor? Den finns bl.a. att köpa på Designtorget.



För övrigt ikväll har jag ikväll träffat min kompis Anna som jag känner från Gymnasiet. Hon pluggar i Linköping och vi ses inte så ofta, så vi får passa på när det går. Nu e hon hemma över jul, så vi passar på att ladda på kontot lite :)
Vi träffades på ett fik på Söder och åt lite middag, sen fortsatte vi till Teater Tre på Rosenlundsgatan där ytterligare några från vår gymnasieklass spelade en show/cabaret som heter Christmas Cabaret - Murder at fat cat club. Riktigt roligt att se dem, de är mycket duktiga och det var riktigt underhållande. Det var länge sedan vi sågs. Vi gick teater/dans klass tillsammans på Södra Latins gymnasium för x antal år sedan. Jag kan varmt rekomendera er att gå och se detta! De spelar sista dagen imorgon (söndag).

 Murder at Fat Cat Club


http://www.alltomstockholm.se/Lopsedeln.aspx?kid=4 - läs mer om dom i Alltomstockholm. Där även en länk till biljettköp finns.

Nu måste jag sova! Ha det gott allihopa!
Kramkram
Janna

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan Janna, ska du till Katarina kyrka idag ? :)

2008-12-21 @ 10:01:11
Postat av: Anonym.

Janna, skulle du kunna lägga upp några bilder från när ni va i thailand? :)

det skulle vara roligt att se!

kram på er.

2008-12-21 @ 16:15:21
Postat av: A

Ja att träffa gamla kompisar är roligt.

Boken räta och aviga har jag köpt men ännu inte läst, jag hoppas jag får tid till detta nu i jul. En annan bok om man älskar att pyssla heter Gör något fint och ge bort AV Anne Vittorina Golinelli och Kaja Heilo. Här finns allt från ljus med pärlor, kort, bokmärken, kylskåpsmagneter och mycket mycket mer. Ett måste i varje pysslares bokhylla. A

2008-12-21 @ 21:15:58
Postat av: [Cajate]

Hej! Ja se till att läsa boken! Jag läste ut den igår...! Då ska jag kika efter den pysselboken också, alltdid kul att kunna ge bort något man gjort själv!



Jag var inte i Katarinakyrka igår. Hoppas det var trevlig där! Jag har tänkt lägga upp några bilder från Thailand. Ska försöka göra det när jag hinner.



Kram

Janna

2008-12-22 @ 20:06:19
URL: http://cajate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0